Sunday, September 27, 2009

++ciTer bUnga rOs maK aku++


ni lah aku..
farra nakal..

tu ngh kiz bunga ros mak aku..
berlambak bunga ros tu..
mak aku tanam dkt 50 pasu..
mak aku ni tgn sejuk kot..
tanam pokok ape je..sume hidup..
padahal ada sesetengah pokok tu..
mak aku main cacak je..
tp leh hidup gak..
hehe..
thn ni mak aku jd tokey bunga ros lak..
jiran2 tetangga kt situ sume suh mak aku semaikan bunga ros tu..dorg bayar lah..
mak aku wt bisnes..hihi

ni lah sebahagian pokok2 bunga ros mak aku..

ms mjlis khwin abg aku ari tu lah..
kebetulan sume bunga ros tu hidup n mengeluarkan bunga dgn byk nyer...
pe lagi..
tetamu2 yg dtg tu..
lps sibuk hal pengantin..
dorg syok sibuk ngn hal bunga lak..
lawak tui..

kebetulan abah aku pun jd penyokong kuat..
abah n mak aku ni mmg sehati sejiwa..
slalo minat benda yg same..
tu yg sume benda jd elok je..
bahagia btl rsnyer bile tgk mak ngn abah aku ni..
hope 1 day nnti aku berjaya gak bina keluarga bahagia mcm parents aku ni kan..
Amin...

time raye ni pun..
setiap kali org dtg umah..
sume geram ngn bunga ros mak aku ni..
siap ad yg minta benih..
ada kwn akak aku tu..
dtg beraya ngn husband dia..
then bile nk blk..
dia minta benih bunga ros ni..
yg kelarnye bkn kwn akk aku tu yg suke sgt ngn bunga ni..
tp husband dia..
unik tui..
=p

ari tu aku tlg mak aku siram bunga dia yg beratus pasu tu (termasuk bunga2 lain)
then..mak aku ckp..
"Linda..nnti ms ko konvo..mak x yah beli bunga tau..mak amik je bunga2 ros kt umh ni..pastu mak tmbah lah skit daun2 kering ke..utk bg kt ko"
haha..
mak aku ni saje je..
aku tau lah bunga2 ni cantik..
tp dr umh aku nk g shah alam..6 jam lbh..
tmbah lg ngn mak aku nk tunggu aku abis trima sijil konvo tu lg..
bape jam baru aku kuar dewan..
kalo mak aku bagi bunga ni..
cnfirm layu giler time bunga ni dpt kt aku..
haha
pandai btl mak aku ni wt lawak..
saje je..
mak mak..
mmg same je ngn aku..
kaki wt lawak bodo..
name pun aku ni anak emak kan..
hihi
=p

2 Comments:

  1. Nur Nadhirah Azmi said...
    lepas bunga 2 dcium....seminggu lpas 2....mesti dah x bbunga..hahaha..bestnyer....mesti tgn mak akak sejuk....2 pokok senang tumbuh...nak tempah sekilo..leh x
    akusygdia said...
    tau xpe..tgn mak akk sejuk kot..
    tanam pe sume jd..
    tp ank dara dia ni x suke bab menanam2 bunga ni..
    tlg siram je leh r..hihi

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails