Saturday, August 22, 2009

++rAmaDhan kEmbaLi LAgi++

Sekejap je ms berlalu kan..
sdr x sdr hari ni dh bermulanyer puasa utk thn 2009 ni..
aku still lg terasa pose thn lps..
tup2 dh pose lg...
its too short..
skejap je setahun berlalu..
puasa thn lps mcm2 benda yg jd kt aku..
mcm2 crita n org dtg dlm hidup aku..
tp bile puasa tibe lg thn ni..
ada antara org2 yg pernah dtg dlm hidup aku puasa thn lps..dh hilang thn ni..
huhu...

btl kate org..
manusia leh berubah sekelip mata..
erm...tp xpe lah..
we need to learn how to forgive n forgot...
erm..semoga puasa thn ni mmbawa 1000 sinar utk aku..
n aku berharap aku akan menjadi insan yg lbh baik dr thn2 sebelum ni..
amin..

bulan pose ni byk yg kite kena jaga kan..
ingt kwn2..same2 kite kerja kan puasa dgn jayanye..
jaga yg patut di jaga..
jgn curi2 mkn..hihi



ingt lg puasa ms kck2 dulu
aku suke time bgn sahur..
besenyer akk aku kejut aku dlu
aku sng je bngun
adik aku lak kck lg..so x yh di kejut..
tp geram tul time mak aku suh kejutkan abg2 aku tu (abg ejal n abg iwan ku..sorry..linda nk kutuk korg ni..hihi)
ssh giler nk kejutkan dorg..kalo abg ejal..sng skit..aku pggl x bgn aku tolak je bdn dia..
kalo iwan lh ssh..aku pggl..x sdr gak..aku tolak bdn ni...dia wt derk je..
last2 aku tarik selimut dia then aku tolak dia kuat2..baru bgn
tp kowg nk tau bile dia dh msk toilet..
diam je..
ktorg x dgr pn bunyi air paip di buka..
rupe2nyer dia cont tdo smbil sandar kn bdn kt dinding..hampeh tui...
kdg2 tu kan dua2 x bgn sahur..
pastu esoknyer xnk pose sbb bg alasan x bgn sahur..
mmg kena bebel ngn mak aku..hihi

tp skrg kami msg2 dh besar..
dh ada life sndiri..
abg ejal pn dh khwin..
msg2 dh dok jauh...
blk kg pn x saing..
so dh jrg jumpa kecuali cuti2 pnjg je..
cm ada cuti raye ke..
merdeka ke..
kenduri2 khwin ke..
huhu
aku windu sgt kenangan waktu ktorg kck2..
kami lah 5 beradik yg nakal..
yg slalo wt parents risau..
tp alhamdulillah..
kami berjaya menjadi insan yg boleh membanggakan emak n abah wt ms ni
ni sume berkat 'kegarangan' abahku n emak yg kuat membebel..
dorg berjaya mendidik kami dgn baik skali..
linda syg sgt mak ng abah..
thanks 4 everything...

sebut psl family ni..
aku sedih sgt..
dh lame x berbuka same2..
huhu
ingt nk blk umh 31 ogos ni..
tp keje byk
cuti pn x lame
buang ms dlm bus je
mak pn kate x pyh blk..
huhu

mak..linda rinduuuuuuuuuuu
huhu

0 Comments:

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails