Saturday, October 10, 2009

++KetiKa cInTa bErTasBih++


Ketika Cinta Bertasbih

Bertuturlah cinta
Mengucap satu nama
Seindah goresan sabdamu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih
Mengutus Hati ini
Kusandarkan hidup dan matiku padamu

Bisikkan doaku
Dalam butiran tasbih
Kupanjatkan pintaku padamu Maha Cinta
Sudah di ubun-ubun cinta mengusik resah
Tak bisa kupaksa walau hatiku menjerit

Ketika Cinta bertasbih
Nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud sukur padamu atas segala cinta

**************************

Best kan dgr lagu ni..
rs cm mebuai2 jiwa je..
even lirik dia simple je..
tp mksud dia sgt mendalam..
n terpulang pd individu tersendiri utk mentafsirkan mksud sebenar lagu ni..

act, lagu ni di adaptasi utk citer..n mmg tajuk citer ni..
"ketika cinta bertasbih"
aku x sempat lg nk tgk..
tp ad kwn aku ckp citer ni best sgt..
n ada gak novel utk citer ni..
aku akan dptkan gak novel tu nnti..

dr info yg aku dgr..novel ni tebal dia lbh 1000 pages..
ni yg makin smangat aku nk beli..(kalo suh bace buku study..10 pages pun aku rs byk..hihi)
sure best gile citer ni kan..=p

2 Comments:

  1. Nur Nadhirah Azmi said...
    meh nad nak betulkan...pagenya ialah 1110..nad baca dah masuk chpter 5...mmg best....
    Liyana said...
    wau, beli cepat, leh aku pinjam...ahaha...

Post a Comment



Related Posts with Thumbnails